Türkiye’de hızlı büyüyen sektörlerden biri olan perakende sektöründe, tüketicinin beklentileri ile birlikte rekabet de giderek artıyor ve sektördeki bu değişim, teknolojik araçların kullanımını her zamankinden daha önemli hale getiriyor. Satış ve sonrasındaki süreçleri etkin biçimde yönetebileceğiniz bir perakende yazılımı seçmeden önce bu yazımıza mutlaka göz atın!

Çok sayıda departman ve birimden oluşan yapılar için bilgilerin anlık paylaşılması, verilerin gerçek zamanlı analizi ve süreçlerin kontrol edilebilir kılınması verimliliği arttırırken şirketlerin hızlı karar almalarını da sağlıyor.

Gelin, şirketiniz için bir perakende yazılımı seçerken dikkat etmeniz gereken noktaları beraber inceleyelim.

1. KAPSAMLI BİLGİ AKIŞI VE KAMPANYA YÖNETİMİ

Perakende çözümleri, müşterilerin satın alma süreçlerindeki bilgileri ortak bir veri tabanında toplayarak tüm noktalardan müşterilerinize hızlı ve eksiksiz hizmet verebilmeniz için tasarlanırlar. Böylece alışveriş yapanların aldıkları ürünleri, istek ve taleplerini izleyebileceğiniz tek bir platform sayesinde müşterilerinizi alışveriş alışkanlıklarına göre gruplayabilir ve ileride yapacağınız kampanyalarda bu verilerden yararlanabilirsiniz.

2. BULUT TEKNOLOJİSİ İLE HER ZAMAN GÜVENDE VE GÜNCEL KALIN

Satış ve sonrasındaki süreçlere ait tüm müşteri bilgilerinin güvenliği şirketler için riske atılamayacak öneme sahiptir. Seçeceğiniz perakende yazılımında bilgilerin size özel bir alanda güvenle korunduğundan ve yedeklendiğinden emin olun. Gelişmiş bulut teknolojisi kullanan yazılımlar sayesinde bilişim donanımına yatırım yapmanıza gerek kalmayacağını ve operasyonel verimliliğinizi arttırabileceğinizi unutmayın.

Aynı zamanda hızla gelişen teknoloji sonucunda artık yazılımlar daha sık güncellendiğinden, gelişmiş bulut teknolojisi kullanan bir yazılım ile her zaman en güncel sürümünden de faydalanabilirsiniz.

3. PERAKENDE YAZILIMI ETKİN STOK YÖNETİMİ

Farklı satış noktalarından gelen verilerin tek bir merkezde toplandığı bir perakende yazılımı kullanarak tüm stok bilgisine her an ulaşabilmeniz de önemli bir konudur. Böylelikle bir sonraki adımınızı daha iyi planlayabilir ve müşterilerinize hızlı cevap vererek müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz.

4. OTOMASYON VE ÇOK YÖNLÜ KANAL (OMNİCHANNEL) STRATEJİSİ

Perakende çözümleri içerisinde bulunan kanal yönetimi modülü ile süreçleri otomatik hale getirerek daha etkin yönetebilirsiniz. Eğer seçeceğiniz yazılım omnichannel (çok yönlü kanal) stratejisine uygun ise müşterilerinize tüm noktalarda aynı alışveriş deneyimini sunabilirsiniz.

5. PERAKENDE YAZILIMI ENTEGRASYON YETENEKLERİ

Yatırım yapılacak hemen hemen tüm çözümlerin entegrasyon kabiliyeti işletmelerin başarısında önemli rol oynar. Seçeceğiniz perakende yazılımının, kullandığınız diğer çözümlerle olduğu kadar üçüncü parti yazılımlarla da entegre olabileceğinden emin olun.

6. GÜNCEL ÖDEME SİSTEMLERİ VE MEVZUATLAR İLE UYUM

Güncel ödeme, tahsilat sistemleri ve mevzuatlar doğrultusunda değişen yapıya uygun olarak geliştirilen bir perakende çözümü kullanarak tüm sistemler ile uyumlu çalışabilirsiniz.